Julio Sanz Vázquez

[English version below]

Compositor, Profesor y Encargado Técnico del Gabinete de Música Electroacústica  de Cuenca desde 1989 dedicado a la composición, investigación, creación, difusión y conservación de la Música Electroacústica

Miembro investigador del Grupo I+D +I Fuzzygab.4 del Instituto de Tecnología ITCT de la UCLM.

Realiza una importante y pionera labor de docencia difundiendo la música con nuevas tecnologías, impartiendo cursos de música contemporánea y electroacústica en conservatorios, universidades y foros especializados.

Galardonado por la Tribuna Internacional de la Música de La UNESCO.

Fundador y coordinador de los Seminario Internacionales Sobre Música y Ordenadores UIMP. Vocal de la Asociación de Música Electroacústica de España. Fundador del Centro de Iniciativas Tecnológicas Aplicadas en 1995 . Presidente de la Asociación AVADI y Acción GME.4. Profesor de los cursos Multimedia del INEM.

Desarrollador de la Teoría Unificada de la Música Cuántica. ¿Qué es la Música? Del sonido de las esferas a la Música Cuántica, acuña el termino CuMusic.

Actualmente disfruta escuchando, cultivando sonidos y músicas en “El Huerto del Sonido”.

[English version]

Composer, Professor and Technical Manager of the Cabinet of Electroacoustic Music of Cuenca since 1989 dedicated to the composition, research, creation, dissemination and conservation of Electroacoustic Music Research member of the I + D + I Fuzzygab.4 Group of the ITCT Institute of Technology of the UCLM.

He carries out important and pioneering teaching work spreading music with new technologies, teaching courses on contemporary and electroacoustic music in conservatories, universities and specialized forums.

Awarded by the UNESCO International Music Tribune.

Founder and coordinator of the International Seminar on Music and Computers UIMP.

Member of the Electroacoustic Music Association of Spain.

Founder of the Center for Applied Technological Initiatives in 1995. President of the AVADI Association and GME Action. 4. Professor of the Multimedia courses of the INEM. Developer of the Unified Theory of Quantum Music. What is music? From the sound of the spheres to Quantum Music, he coined the term CuMusic.

He currently enjoys listening, cultivating sounds and music in “El Huerto del Sonido”.